بهترین روش زدن رنگ ترافیکی چیست ؟

بهترین و مرسوم ترین طریقه و یا روش زدن رنگ ترافیکی چیست ؟ همانطور که می دانیم رنگ امیزی جادهها اززمانی که علائم افقی بعد اختراع اسفالت پیش امد بوجود امد و پیشتازان عرصه ی رنگ امیزی بعد از ازمون و خطای فراوان انواع فرمول های رنگ خط کشی را اختراع نمو دند و با توجه به این مسائل روشهای مخلف رنگ زدن ترافیکی ازمایش شد و با توجه به روشهای مختلف رنگ امیزی دستگاههای خط کشی نیز بروز شدند و امروزه هر روز دستگاههای مختلفی تولید و روانه بازار می شود.

رنگ زدن با رنگ ترافیکی سرد روی اسفالت

با توجه به اینکه رنگ امیزی با دستگاههای خط کشی روی اسفالت اجرا می شود ولی در پاره ای از موارد به خاطر حجم کم برای پیمانکاران رنگ ترافیکی و شهرداری ها و یا راهداری ها و یا سایر کارفرمایان مانند مجتمع های مسکونی که دارای پارکینگ های وسیع اسفالتی هستند نیاز است که با غلتک و یا پیستوله های قابل حمل استفاده شود. پس بسته به حجم کار و در دسترس بودن دستگاه خظ کشی می تواند فرق داشته باشد.

رنگ زدن ترافیکی با پیستوله بهتر است یا با غلتک

با توجه به اینکه رنگ باید به طور کافی به سطح بچسبد هر چه از پیستوله استفاده کنیم بهتر است و رنگ ترافیکی سرد رقیق شده بهتر به سطح اسفالت می چسبد و ماندگاری بهتری خواهد داشت یعنی در واقع رنگ با فشار کافی روی سطوح می چسبد و این فرق می کند با رنگی که قرار است با دست روی سطح اجرا شود. درواقع این نکته را یاد اور کنیم که سوزن رنگ پاش یا پیستوله رنگ ترافیکی با رنگ های معمولی روغنی فرق می کند و باید بزرگتر باشد و بین 2 تا 6 میلی متر باید قطر داشته باشد. چرا که دانه بندی رنگ ترافیکی درشت تر است.

انواع رنگ ترافیکی و روشهای رنگ زدن روی سطوح

روش رنگ سرد خط کشی که در بالا ذکر شد ولی یکی دیگر از رنگ هایی که روی سطوح به عنوان علائم استفاده می شود به ان رنگ دوجزئی اکریلیک ترموپلاست می نامند و با توجه به این که باید در ضخامت بالاتری از رنگ سرد خط کشی اجرا شود بیشتر با کاردک اجرا شود. این رنگ نکات اجرائی دارد و نیاز است که به نحو احسن با ضخامت بهینه در حد 2 میلی متر تا 2.5 به بالا اجرا شود. و بسته به نوع ررزین دوجزئی می توان این رنج را کم و زیاد کرد ولی نمی توان زیاد به ان اعتماد کرد و این رنگ را نازک اجرا کرد. چون موجب ضرر برای پیمانکار می شود. رنگ گرم تر موپلاستیک و رنگ های پیش ساخته را در پایین اشاره می کنیم .

روش زدن رنگ ترافیکی
اینجا با استفاده از رنگ دوجزئی ترافیکی روی اسفالت رنگ امیزی شده است

روش زدن رنگ ترافیکی پریفاب یا پیش ساخته

این رنگ را به صورت رول و در ضخامت 2.5 تا 3 میلی متر توسط دستگاههای مخصوص تولید می کنند و با توجه به نوع طرح می تواند در دو یا سه رنگ یا تک رنگ باشد . قبل از اینکه روی سطح قرار می دهیم برای چسبندگی بهتر یک لایه پرایمر رنگ ترافیکی روی سطح بتن یا اسفالت اجرا می شود و بتوسط شعله روی سطح چسبانده می شود. از جمله کاربرد این رنگ ها به عنوان رنگ های طرح مدارس و لرزاننده یا کاهنده سرعت به صورت پیش ساخته در ضخامت 6000 میکرون و به عرض های 8 و 12 و 15 سانتی متر در تقاطع ها و وردی ها نام برد.

روش زدن رنگ ترافیکی

روش رنگ زدن رنگ گرم ترافیکی روی اسفالت

با توجه به اینکه رنگ گرم ترموپلاستیک به صورت پودر است و در ان از گرانوله های به شکل پودر استفاده می شود و این رنگ بعد از ذوب شدن و به شکل سیال شدن باید روی اسفالت پیستوله شود. بنابراین نیاز است که این رنگ در زمان اجرا به صورت پیش گرم شود و در مخرن گرم کن همراه با گلاسبید روی جاده پاسیده شود. با توجه به روشهای مذکور، روش زدن رنگ ترافیکی گرم متفاوت است. بنابراین با توجه به این مسائل نیاز به دستگاه خط کشی گرم و پیش گرم کن و یدک کش هست. پس اینجور که معلومه برای خط کشی های مسیر کوتاه نمی توان از این دستگاهها استفاده نمود چون هزینه جابه جایی برای پیمانکار رنگ خط کشی و حتی کارفرما نمیصرفه که بخواد برای کیلومتر های کم کار کند. با توجه به این مسائل و توضیحات بالا هر سوالی داشتید می توانید با ما در میان بگذارید. برای دریافت لیست قیمت رنگ های ترافیکی با ما تماس حاصل فرمائید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما