رنگ ترافیکی یا رنگ خط کشی چیست؟

سوالی که شاید به ذهن برسد این است که رنگ ترافیکی چیست؟ ایا تابه حال به این موضوع فکر کردیم که شبانه روز  رنگ ترافیک  یا رنگ خط کشی  در جاده ها وخیابانها برای جلوگیری از تصادفات ونظم بیشتر در شهر ها چه کمکی می نماید؟  نبود ان یا خراب  شدن  علايم ترفیکی بواسطه برف روبی ها یا ترافیک شدید و بارندگی چه ضررهایی رابه جامعه تحمیل میکند؟

رنگ ترافیکی چیست

زحمات اکیپ خط کشی را نباید نادیده گرفت و باید به خودمون متذکر شویم  که نفرات و کسانی که در صنف خط کشی راه و خیابان فعالیت میکنند چه خطراتی رابه جان میخرندوچه سختی هایی راتحمل میکنندکه ما شب ها به راحتی مسیرها را بواسطه دیدن  رنگ خط کشی  راهها  باخیال راحت طی میکنیم.در واقع تلفیقی از علم مهندسی وهنر باعث میشه که از سفرمون لذت ببریم و این علايم خط کشی جاده خیلی وقت ها جان ما را نجات داده  است و  همچنان احساس خوبی در رانندگی و مسافرت داریم .

گروه ایمن رنگ تاپ که مشغول  فعالیت  در این حوزه هست گوشه هایی  از این مشکلات و دغدغه ها را به سمع و نظر علاقه مندان به این حوزه به اشتراک خواهد گذاشت.

رنگ ترافیک چیست؟

بشر برا نظم وایمنی بیشتر در شهر ها و راههاوخیابانها انواع رنگ ترافیک و ماشین های رنگ پاش را اختراع کرده و همیشه بدنبال رنگ  های ترافیکی   بوده که مشکلاتی برا زیست محیط بوجود نیاید.لذادر دوره های مختلف خصوصا در کشورهای صنعتی نوع استفاده از رنگ ها تغییر کرده است.امروزه رنگ ترافیکی  و حتی رنگ های ساختمانی و صنعتی پایه اب(حلال اب) بدون هیچ ضرری برا زیست محیط  بیشتر در گشورهای صنعتی تولیدو استفاده میشود در واقع استفاده از رنگ ها ورزین های دیگر راکه حلالهای نفتی دارند را ممنوع کرده اند.ولی در کشور ما و بسیاری از کشورهای در حال توسعه هنوز از رنگ هایی که حلال های نفتی دارند در حال استفاده است.امیدواریم که رنگ هایی که برای محیط زیست ضرر دارند استفاده نشود.

درواقع هدف از این خط کشی ها اگاهی دادن به استفاده کنندگان از مسیر و کاهش  برخورد ها وتصادفات ومنظم کردن حرکت وسایل نقلیه استو در این میان اهمیت استفاده از ابزارهایی مانندعلايم برجسته چشم گربه ای ها ( علايم برجسته)و تابلو ها را نباید نادیده گرفت.

 رنگ ترافیکی
رنگ ترافیکی فام زرد

انواع رنگ ترافیکی

  • رنگ ترافیکی پیش ساخته
  • رنگ ترافیکی گرم
  • رنگ ترافیکی سرد
  • رنگ های ترافیکی دوجزيی

رنگ ترافیکی پیش ساخته

این رنگ های ترافیکی امروزه به دلیل دقت زیاد و پرت  خیلی کم رنگ پریفاب و سرعت اجرای خوب و نیروی کار کمتر در اجرا استقبال خوبی دارد و دراین سایت نحوی اجرا و کابرد ان را در فایل ویديویی به اشتراک خواهیم گذاشت.

رنگ ترافیکی
اجرای هشدار دهنده پیش ساخته افقی

رنگ ترافیکی گرم

  • رنگ گرم اسپری
  • رنگ خط کشی اکستروژن
  • رنگ خط کشی اسکرید

 اجرای خط کشی اسکریدواکستروژن

خط کشی برجسته ای که در دوسمت برخی جاده ها و اتوبان ها و ورودی های پل ها و تونل ها دیده میشه اسکریدمی نامند.چون رانندگی در مسیر های مستقیم باعث یکنواختی دهنی یا هیبنوتیزم میشه به  دو صورت صورت علايم برجسته یا کف خیابان اجرا میشود. در مسی که ر  هایی که نیاز به برف روبی دارند توصیه نمیشه اجرا کنیم.محور ازاد راهها و بزرگ راهها نوع اسکرید وحاشیه ان را از نوع خط کشی اکستروژن به کار می برند.

رنگ ترافیکی
اسکرید یا هشدار دهنده کناری جاده

رنگ خط کشی سرد وگرم

رنگ ترافیک سرد با رنگ ترافیک گرم فرقشون اینه که رنگ  ترافیک گرم دمای بالا برای ایجاد خط کشی لازم داردوتفاوت دیگر برگشت ناپدیری رنگ ترافیک سرد پس از تبخیر حلال وتشکیل فیلم جامد هست .درحالی که مواد ترموپلاستیک هیدرو کربنی گرم اگر تا دمای اولیه حرارت ببینند مجددا به مایع تبدیل میشوند.مزیت دیگر رنگ ترافیکی گرم دوام بالا وسرویس دهی طولانی رنگ گرم و قابلیت ایجاد مسیر نمایی ثابت و خط کشی با حصول ضخامت زیاد میباشد هرچند هزینه اجرای زنگ ترافیک گرم بیشتر است.

رنگ ترافیکی
رنگ ترافیکی سرد

 تعیین نوع خط کشی

  • نوع راه(ازاد راه -بزرگراه باشانه اسفالتی-بزرگراه باشانه خاکی-اصلی -فرعی-روستایی)
  • امارتردد
  • نوع رنگ

روش های خط کشی

  • اسکرید
  • اکسترون
  • اسپری گرم(با گلاسبید یا بدون گلاسبید(دانه های شیشه ای))
  • اسپری سرد(با گلاسبید یا بدون گلاسبید)
  • اجرا به صورت ثقلی
  • اجرابه صورت شیاری
رنگ ترافیکی
اجرای رنگ ترافیکی

اینجاست که اهمیت رنگ خط کشی برای ما دوچندان میشود وعلم رنگ هاو ورزین ها (افزودنیها) ارزش پیدا میکند. .لذا زیبایی واهمیت انواع رنگ خط کشی گروه ایمن رنگ تاپ را بر ان داشت که در جهت اعتلای این علم قدم بردارد.

 

 

گروه تجاری ایمن رنگ تاپ در زمینه فروش رنگ ترافیکی و گلاسبید  و رنگ جدولی  فعالیت می نماید.

 

 

 

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما